Wednesday, February 18, 2009

Pecah Dara di malam hari kekasih

Malam hari kekasih, saya pergi ke Johor baharu menjengah kenalan di Bukit Saujana.
saya pandang kiri, saya pandang kanan. semua berpasangan,
maklum saja saya sudah tidak punya kekasih, saya agak cemburu dengn situasi itu,
agak berkerut dahi saya memikirkan hal itu, mungkin saya telah lali dengan belaian sang kekasih suatu ketika dahulu dan sekarang agak kekurangan kasih sayang.

Tapi, yang sebenarnya saya hendak mempamirkan juadah untuk para kekasih di hari kekasih ini. ia amat bersesuaian di malam-malam hari.

Seperti kata Andy semasa lepak di beger Anep "hari kekasih makan la beger pecah dara".

Saya sempat mengambil gambar cara-cara penyediaan beger tersebut.. yang di bantu oleh Pacat selaku otai beger.



Mister Pacat dengan kehebatan memasak beger.(otai beger)


langkah pertama: menghancurkan daging atau ayam hingga lumat atau di potong dadu kalau mampu.


kamu nampak itu besi? (besi acuan untuk membuat Benjo) hah... sapukan mentega pada keliling besi tersebut. dan letakkan pada suhu 60-90 darjah. hah tgok tu dah berasapkan?


seperti biasa masukkan telur. hingga separuh masak.


masukkan daging yang di cingang dadu tadi kedalam acuan.


ya kamu lihat aliran itu... fuh ... membuatkan aku ketagih


terbalikkan inti beger tersebut biarkan selama 60 saat bagi memastikan ia benar-benar masak.


maaf penyediaan lain adalah seperti biasa, dan saya dilarang untuk mempamirkan
langkah seterusnya, disarankan supaya saya memberitahu bekenaan dengan cara pemakanan.. * harus di gigit perlahan-lahan supaya cairan dari beger tersebut tidak memancut laju ke baju anda.. nk lagi best bukak baju... baru betul2 nampak muka pemecah dara..

sekian

lokasi:Beger Anip Bukit Saujana.

3 comments:

  1. Fak apasal sedap pulak aku tengok burger si pacat buat.. adehh.

    ReplyDelete
  2. who wha! is this burger tastes super?? i miss the burger at my college. made in heaven.

    ReplyDelete